15 vuotiaat ja sitä vanhemmat

Toiminnan tarkoitus on järjestää nuorille mielekästä ja kehittävää toimintaa sekä opastaa kristinuskon tiellä eteenpäin.

Isoskoulutus

Rippikoulun käyneille nuorille järjestetään isoskoulutus. Koulutuksen tarkoituksena on tarjota nuorille mahdollisuus miellyttävään yhdessäoloon seurakunnan tiloissa. Säännöllinen osallistuminen isoskoulutukseen luo nuorelle edellytykset pestautua rippileireille isoseksi. Isoskoulutusryhmä kokoontuu Pappilassa keskiviikkoisin klo 17:15 alkaen. Kokoontumiseen sisältyy yleensä välipala, koulutustuokio, hartaushetki ja vapaata olemista ryhmän toiveiden mukaan. Mukaan kutsutaan kaikkia riparinsa jo käyneitä nuoria!

Reissut

Seurakunta järjestää nuorille leirejä ja retkiä. Vuosittain on käyty esim. Maata Näkyvissä festivaaleilla. Viime aikoina korona on ehkäissyt reissujen järjestämisen, mutta reissut palaavat ohjelmaan heti kun tilanne sen sallii. Tulevista reissuista tiedotetaan näillä sivuilla ja isoskoulutuksen yhteydessä.

Oppilaitosvierailut

Seurakunnan nuorisotyöntekijät vierailevat mielellään kouluilla. Perinteisesti he ovat pitäneet aamunavauksia ja pitäneet omaan osaamiseensa liittyviä oppitunteja. Seurakunta tekee yhteistyötä myös kunnan nuorisotoimen kanssa. Mikäli toivoisit seurakuntaa mukaan koulusi aamunavauksiin, opetukseen tai muihin tapahtumiin niin ole yhteydessä nuorisotyöntekijöihin.

Isoiskoulutuksessa yhdessä toimien.

Isoiskoulutus Vanhassa pappilassa keskiviikkoisin klo. 17.15 alkaen. Ensimmäinen kokoontuminen 18.1

Toiminta toteutetaan vanhassa pappilassa
Vanha pappila

Nuorten illat ovat rippikoululaisille ja rippikoulun käyneille tarkoitettuja iltoja yhdessäolon ja sanan äärellä. Illat alkavat Vanhassa pappilassa klo. 18.00 seuraavasti:

Nuorten leirit Sattasvaaran leirikeskuksessa on tarkoitettu rippikoulun käyneille nuorille. Leirit ovat maksuttomia. Ilmoittautumiset Risto Kaarniemelle (0400 287 537) allaolevien ohjeiden mukaan.